úterý 22. února 2011

Mandlová bábovka

Mandlová bábovka
Ještě se - po prázdninách na východě :) - na skok vrátím k minulému týdnu. Taťka měl narozeniny a já si dlouho marně lámala hlavu, co bych mu tak mohla koupit, co by mu mohlo udělat radost. A v přesvědčení, že nejlepší dárky jsou ty vlastnoruční, mě nakonec napadlo, že bych mu mohla upéct dort. Vzhledem ke kuchařským skillům a dopravním složitostem z toho nakonec byla bábovka. Mandlová bábovka. A výborná, mimochodem... :D
Jako obvykle jsem inspiraci hledala na netu a zkombinovala několik receptů. Finálně to bylo:
2 hrnky (polohrubé) mouky
1 hrnek moučkového cukru
2 hrnky mletých mandlí
cca 1 hrnek vlažného mléka
200g rozměklé Hery
4 vejce
prášek do pečiva
Vylepšila jsem to ještě nadrobno nakrájenými rozinkami a sušenými meruňkami namočenými do ovocného čaje.

A i postup nebyl nakonec nijak složitý:
1. Heru s cukrem a žloutky utřeme do pěny.
2. Z bílků ušleháme tuhý sníh.
3. V míse smícháme mouku s práškem do pečiva a mletými mandlemi - dobře promícháme.
4. Do utřené hmoty (bod 1.) přidáváme střídavě sypkou směs, sníh a vlažné mléko.
5. Vmícháme kousky rozinek a meruněk a vlijeme do vymaštěné vysypané formy.
6. Pečeme asi hodinu na cca 180° - 190°C.
Pak už jen popatlat čokoládovou polevou a posypat mandlovými hranolky. :P

P.S. Jen kuchyň mi po hodině bábovkování vypadala jak po náletu :D

1 komentář:

  1. A bábovka se povedla, byla vynikající na chuť i na pohled !

    OdpovědětVymazat