pátek 30. března 2012

Gurmánsky a degustačně

Teamová večeře v takové trochu snobštější restauraci. Restauraci, která se snaží zaujmout a zjevně prosazuje hlavně své opulentní degustační menu. 32 chodů, z toho 17 mas. Smrtící. A přesto jsem - hlavně kvůli tomu, že mě jejich ostatní nedegustační nabídka příliš nenadchla - jsem do toho nakonec šla taky. Lákaly mě zajímavé předkrmy a přílohy, zato sada všech těch mas mě spíš děsila než těšila. Začalo to dobře - aperitiv (k předchozímu objednanýmu pivu, skvělá kombinace :D), parmská šunka s melounem, mozzarela, grilovaná zelenina, ryby... Pár věcí mě minulo - losos Tandori Masala, grilovaný žampion ani slávku jsem nedocenila. K předkrmům jsme na stůl dostali nějaké přílohy, ale oproti lístku byla jejich nabídka dost chudá - kromě klasických hranolků a opečené bagety jen grilovaný banán, a ten nás zrovna nikoho dvakrát nenadchnul. Žádné fazole, žádný kukuřičný klas, žádné brambory s tymiánem a smetanou. Škoda. Tak uplynula první "žrací" hodina a už jsem začínala být vcelku příjemně najezena...
A přišly na řadu masa. Šest drůbežích, něco vepřového, králík, jehně, jelen a šestero hovězího. Na mě osobně toho bylo prostě moc. Ke konci už jsem nebyla schopná vychutnat si skoro nic, všechno se mi zdálo na můj vkus hrozně krvavý a žvýkací. Bohatě by mi stačila jen ta drůbeží sekce. Byť teda ta závěrečná pravá svíčková byla opravdu luxusní. Se všemi těmi masy uplynula druhá hodina. A byly na řadě závěrečné - damským křídlem tak nadšeně očekávané - dezerty. Ale zase trochu zklamání. Dojem z teplých hrušek mi trochu zkazil ten zelený pepř (fakt nejsem zvyklá na to, aby mě dezert pálil v puse) a grilovaný ananas vypadal sice efektně, ale chuťově až zas tak nepřekvapil. Tak jsem si k závěrečnýmu kafi prostě objednala ještě jeden (pořádný) dezert podle mého gusta - vanilkovou zmrzlinu obalenou v čokoládě a sekaných pistáciích. To byla teprv ta pravá sladká tečka. A pak už jsem jen funěla a trávila.
Shrnuto podtrženo - předkrmy na jedničku, příliš mnoho masa, málo příloh + ve špatnou dobu a třeba v menu avizované polívky jsme nedostali vůbec. Mám pocit, že se z nějakého podivného důvodu restaurace soustředí na kvantitu chodů (hlavně mas) místo aby trochu víc dbala na pestřejší nabídku menu celkově. A osobně mi vůbec nevyhovoval princip hodinového ochutnávání samotného masa - vlastně bez přílohy, bez zeleniny. Ale tak jako zkušenost to byla jistě zajímavá a obávám se, že i neopakovatelná... :)
Souhrn všeho, co jsem dostala na talíř, ZDE a TU je k tomu menu s číselnýma vysvětlivkama. A pár normálnějších fotek z večera následuje:

Předkrmy pohromadě Grilovaná slávka v akci Had vepřové pikantní klobásky Krvavý talíř s pozůstatky


Rozbalující Grilovaný ananas i s panem číšníkem francouzský jablečný koláč Černé historky v AJ :)

Žádné komentáře:

Okomentovat