čtvrtek 26. dubna 2012

Ultrasnadná (a dokonalá) zmrzlina

Bílá zmrzlina Po čase opět jeden příspěvek do receptové rubriky. Ovšem protentokrát se můžete se zdravou výživou rozloučit, tohle je kalorická bomba. O:)
Když jsem totiž našla na Apetitu tento recept lákající na zmrzlinu smetanové chuti a jemné konzistence, navíc se snadnou přípravou, tak jsem prostě neodolala. Ovšem rozhodně nepřeháněli. Zmrzlina nemá od mé dokonalé představy nikterak daleko, kromě toho by neměl být problém se základním receptem vytvořit nespočet dalších variací - já jsem si druhou várku kupříkladu přichutila a takto dozdobila karamelem. :P

Přísady:
plechovka Salka (slazeného kondenzovaného mléka = dle plechovky 397g *
400 ml smetany ke šlehání *
lžička vanilkového extraktu (v případě nouze třeba vanilkový cukr)
+ případně další přísady na další dochucení, pokud nechcete jen "základní" smetanovou verzi

*poznámka: původní recept uvádí množství 600g Salka a 600ml smetany, ale vzhledem k tomu, že plechovka Salka bývá právě 400 gramová, přijde mi jednodušší pracovat s tímto objemem jako s objemem základním. Každopádně platí, že Salko má být se smetanou v poměru 1:1.

Postup je prostý - kondenzované mléko, smetanu a vanilkový extrakt/cukr nalijte do nádoby a šlehejte až směs zpevní na konzistenci tužší šlehačky. Dejte do nádoby na mražení, ozdobte či dochuťte podle svých představ. Et voilà.
Easy, co? Já vám to říkala... :P

4 komentáře:

  1. Výborně, už vím, co vyzkouším o víkendu:-D

    OdpovědětVymazat
  2. To je hodně lákavé, taky určitě vyzkouším :-))

    OdpovědětVymazat
  3. Vyzkoušeno - zmrzlina byla úžasná! A navíc se recept dal zapamatovat na jedno přečtení - to je další výhoda. Díky za tip. Jana V.

    OdpovědětVymazat
  4. Výborná varianta je nahradit jednu šlehačku šlehačkou pařížskou - mńam ...

    OdpovědětVymazat