pátek 18. května 2012

Jeseníky - jaro 2012

Většině lidí by asi připadaly dva dny a dvě noci málo, ale nám to k tolik potřebnému odreagování ze stereotypně se točících dnů stačilo bohatě. A že to byly nabité dva dny... Začalo to dlouhou a horkou cestou na jihovýchod - cestou s návštěvou LDNky a obědem o půl jedenácté. V jednu hodinu už jsme se šplhali do strání Nízkých Jeseníků. Ze vsi Huzová ke zbytkům hradu Huzová. Jak už to tak u těch míň známých a míň zřetelných hradů bývá, chvíli jsme hledali marně - zejména v místech, kde byly zbytky zakresleny v mapě. Ale to by nebyl Koalix Koalixem aby se vzdal takhle strapně brzo - nakonec jsme hrad úspěšně našli a pan hradař i patřičně zdokumentoval. Cestou zpátky, kdy nejrychlejší cesta vedla přes nekonečnou jetelinu a nekonečné prašné pole, už byl Mišák notně unaven (byly 4 hodiny odpoledne a on nespal), takže po dosednutí do auta trvalo sotva pár minut, než totálně vytuhnul. Takže cesta na Rejvíz, ubytování, sprcha a pak zasloužená večeře i točená plzínka...
Přes noc se ochladilo. Kupodivu přesně tak, jak předpovídala předpověď. Ráno bylo zataženo a pršelo, naprosto nevýletové počasí. Vyrazili jsme tedy aspoň do Jeseníku. Nejdřív na Lego výstavu (i s volnou Lego hernou), pak jsme obešli pár obchodů (knížky, Albert :)), zašli si na kafe, navštívili další knížky, kde mimochodem Koalix udělal kauf roku, počítám (koupil si ten největší anglický výkladový slovník, co tam měli :D) a stavili se na pizzu k obědu. Pak, vzhledem k tomu, že Mišák ráno vstával brzo a počasí bylo spací dost, jsme se zpátky na Rejvízu uložili k polednímu spánku (kromě Koalixe, ten šel bádat). K večeru už se pak počasí umoudřilo, tak nám i podvečerní procházka k Mechovému jezírku vyšla krásně. A aspoň jsme si zase zasloužili večeři. A v neděli ráno pěkně sbalit a frrrč domů. A další skvělá víkendová dovolená byla za námi - Rejvíz a Jeseníky prostě nezklamou nikdy! :)
Mimochodem, vícero fotek na Picase najdete na TOMTO linku.

Idylická krajina Utahaný Miš Optimismem hýřící Koalix Cestou necestou, polem nepolem