neděle 8. července 2012

Zázvorová limonáda

Domácí zázvorová limonáda Poté, co mě ve vynikající hradecké restauraci Aquarium navnadili na zázvorovou limonádu, jsem neustále v hlavě nosila ideu, že to musím zkusit taky. Ta jejich chutnala báječně (většinou), chuť akorát, ledová tříšť, prostě dokonalost...
Prošla jsem několik receptů, ale nakonec mě nejvíc oslovil tento ze stránky Zázvor info. Žádné složitosti. Tak tedy:

Přísady:
kousek zázvoru (píšou cca 2cm)
citron, případně limetka (ideálně prý půl na půl)
cukr (dala jsem hnědý)
led nebo ledová tříšť
voda nebo soda

Postup:
Zázvor oloupat a nastrouhat do konvice (mně osobně se víc osvědčilo nakrájet na tenký plátky - jednak se zázvor docela špatně strouhá a jednak je z toho potom spousta bor... nepořádku). 
Zalít vroucí vodou a nechat louhovat. Přecedit, přidat cukr (zkoušela jsem cca 3-5 lžiček do 1,5l konvice) a nechat vychladit. 
Dolít studenou vodou (sodou), přidat citrónovou šťávu (dala jsem z půlky citronu).
Přidat led, ozdobit plátky citronu a podávat.

V těchto teplých dnech to bylo labůžo, zkuste taky... ;)

2 komentáře:

  1. teplé dny nehrozí, ale zní to dobře... sama dělám aspoň domácí limonádu z citronů :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem v mnoha restauracích nebo kavárnách potkala ještě zázvorovou limonádu s velkým kusem pomeranče místo citronu nebo limetky, a ta je taky dokonalá, můžeš někdy zkusit :)

    OdpovědětVymazat