úterý 16. dubna 2013

Isaac Marion: Warm Bodies

Po vcelku vážných "bohyních" jsem měla chuť přečíst si něco lehčího, tak jsem se pustila do této zombie romance.

'R' is a zombie. He has no name, no memories and no pulse, but he has dreams. He is a little different from his fellow Dead.
Amongst the ruins of an abandoned city, R meets a girl. Her name is Julie and she is the opposite of everything he knows - warm and bright and very much alive, she is a blast of colour in a dreary grey landscape. For reasons he can't understand, R chooses to save Julie instead of eating her, and a tense yet strangely tender relationship begins.


Slibovala jsem si od toho originální a vtipný příběh s netradičním hrdinou (přece jen není tak časté mít hlavního hrdinu zombíka a ještě mu fandit), ovšem dostalo se mi kupodivu mnohem víc. Celá kniha se nese ve vážnějším tónu než jsem čekala a příběhem se opakovaně prolíná zamyšlení nad podstatou lidské existence a úvahy o smyslu života. Takže byť příběh skončil očekávaným (a ano, hodně idealistickým) happyendem ústřední dvojice, zůstal ve mně z knížky velmi příznivý dojem.

My dad looks at me for a long time. /.../ "I got nineteen years with your mom. But do you think I would've turned down the idea if I'd known I'd only get one year? Or one month?" /.../ „There's no benchmark for how life's 'supposed' to happen, Perry. There is no ideal world for you to wait around for. The world is always just what it is now, and it's up to you how you respond to it."

Forma: e-book EN
Vydáno: Vintage 2010
Stran: 240
Přečteno za: 5 dní


2 komentáře:

  1. chmchm, tak dobrý, po Sirotčinci se do toho taky pustím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, na Sirotčinec se taky chystám... :)

      Vymazat