čtvrtek 23. května 2013

Kerstin Gier: Rudá jako rubín (+2 pokračování)

No, z jediného pohledu na obálky, případně po zevrubném porovnání počtu stran a počtu dní, za jak dlouho jsem tyhle knížky přečetla, je zjevné, že jsem si po několika "dospělých" knihách dopřála zase trochu oddechovky.
Tři knihy jsou sice vydávány za trilogii, ale vzhledem k tomu, že jednotlivé knihy (Rudá jako rubín, Modrá jako safír, Zelená jako smaragd) samostatně příliš nefungují, rozhodla jsem se hodnotit je dohromady. První mou výtkou tedy zcela jistě je příliš mnoho stránek. V prvním díle se nestane prakticky nic, než že Gwendolyn zjistí, že má gen pro cestování časem. Vzhledem k tomu, že si tuto skutečnost přečteme už na přebalu, přišlo mi to krutě málo. Celá trilogie je trochu moc "ukecaná", ale nedá se jí upřít čtivost, opravdu není problém vše přečíst za pár hodin. Hlavní lovestory Gwendolyn a Gideona je zjevná (i s nutnými kotrmelci), ovšem cestování časem knihy příjemně ozvláštňuje a působí vcelku neotřepaně. Ne tak příběhové principy - je jasné, že když si z první cestě časem Gwen přinese "úplně obyčejný klíček", že to jen tak obyčejný klíček asi nebude. A ejhle, o dvě knihy dál se klíček najednou hodí do tajné truhly, která ukrývá něco velmi důležitého. A podobně.
Za mě osobně to klidně mohla být jedna kniha místo tří, stačilo by okrájet nepotřebné (a často velmi košaté) vedlejší větve příběhu včetně nadbytečných postav. Ale abych to nekazila - oddychovka to byla nadmíru příjemná, možná by ji o hvězdičku či dvě víc docenila moje neteř.

Forma: e-book CZ / e-book CZ / CZ
Vydáno: Arena 2009 / Arena 2009 / Arena 2010
Stran: 343 / 400 / 496
Přečteno za: 2 dny / 2 dny / 2dny



4 komentáře:

  1. kolik je neteři? osobně si cením hlavně setkání s Xemeriusem :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neteři je 13 :)
      A jo, Xemerius, toho jsem zapomněla zmínit! Musím ještě dopsat!!! :D

      Vymazat
  2. Jéé, super obálky! Já bych si je jen vystavila do poličky, ani bych je nemusela číst :-)

    http://worldbybella.blogspot.com.es/2013/05/mirror-mirror-hot-pink.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ono na obálky se dá koukat, i když jsou přečtený, jen klidně do nich. ;)

      Vymazat