pátek 28. června 2013

Podfukáři (Now You See Me)

Volňásky s platností do konce června a v kině přitom žádná srdcovka, co bych toužila vidět. Tak jsem z těch asi osmi filmů, co tento týden zrovna promítají, vybrala optimálního kandidáta podle délky filmu, času promítání a (ne)závažnosti. Nakonec z toho byli Podfukáři.
Trailer nevypadal úplně marně a ani následující popis mě neodradil: "Skupina čtyř špičkových iluzionistů „Four Horseman" v napínavé hře na kočku a myš s FBI a finančními magnáty. Team iluzionistů se kromě přípravy svých show zabývá také organizací bravurních a efektních bankovních loupeží zaměřených proti zkorumpovaným finančníkům. Během svých grandiózních vystoupení pak tito novodobí Robinové Hoodové nejenže loupež v přímém přenosu provedou, ale následně nechají „zabavené" peníze pršet na ohromené diváky...".
Film začal svižně, pěkně odsejpal, bez hluchých míst. Úvodní představení jednotlivých "kouzelníků" i později jejich společná vystoupení jsou efektní (viz. trailer). Pak dostává slovo FBI a jejich vyšetřování. Spousta slepých uliček. Spousta omylů. Povinná automobilová honička. Pátrání po možné motivaci. Postava rozkrývače kouzel. Další omyly. Další úvahy. Další honičky (už bez aut). A pak najednou konec. Konfrontace postav a částečné vysvětlení. A pak najednou (během posledních pár minut) pic, obrat o 180°. Vrah je zahradník. WTF?? Všechno, co doteď dávalo aspoň trochu smysl, už ho nedává vůbec. Kraťoulinký pseudoepilog a to je vše. Bohužel.
Nemůžu popřít, že mě film bavil. A že měl i svá pozitiva - kupříkladu herecké obsazení (nejenom Morgan Freeman, ale i celé kouzelnické čtvero, velmi se mi líbila i Alma s rozkošně francouzskou angličtinou). Ale těma posledníma pár minutama to prostě podělali...

Mimochodem, zajímalo by mě, kdy se konečně Amíci poučí a přestanou dávat všechno to úplně nejlepší z filmu do traileru. Člověk se pak nemá na co těšit, všechno už viděl... :/

Hodnocení: 50%
Film: Now You See Me
Režie: Louis Leterrier
Shlédnuto: 26.06.2013 v Cinestaru HK

4 komentáře:

  1. ou :/ ale děkuju, žes mi potvrdila pocit, že poslední dobou v kinech vůbec nic není - od Hobita jsem nelitovala kvůli ničemu, že nemůžu do kina!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, já nelitovala už ani toho Hobita, mě naštvali, jak to rozkrájeli...

      Vymazat
    2. je pravda, že bych na to taky nešla - ze zásady :))) ale po vizuální stránce hezký. Asi mě fakt distributoři šetřej :)

      Vymazat
  2. jsem na film zvědavej... spoileroidní trailery taky nemám rád a scénáristy bych věšel za koule za povinné zvraty, co nedávaj smysl...

    OdpovědětVymazat