středa 31. července 2013

Výlet do Doudleb aneb prázdniny v půlce

Někdo možná říká "už", já říkám "teprv??" Jak se neškolkuje a taky jak jsme měli dovolenou hned zkraje, tak se mi ty prázdniny nějak vlečou, už před čtrnácti dny jsem měla pocit, že už se chýlí ke konci... :D
Dnes jsme každopádně vyrazili na výlet. Samomatkový dvoudětný výlet. Na jednu stranu vyčerpávající, na druhou stranu záležitost vděčná a milá. Původně jsem měla v plánu Nové Město nad Metují, ale Mišák ráno začal silně lobovat pro Častolovice (mimochodem, loni to byl náš poslední výlet před porodem :D). Nechtělo se mi jet na stejný místo, tak jsem ho nakonec ukecala na Doudleby. Cesta pohodová, Mates předpisově usnul hned jak jsme vyjeli (to je ta výhoda dětí, co vstávají v pět - v osm už jsou unavený :D) a probudil se až když jsme parkovali u zámku. Právě otvírali. Cestou k zámku nás pan správce (asi, teda) varoval před elektrickým plotem v parku, že jim tam padaj stromy, tak že to radši oplotili. Mišáka vyděsil, zdaleka se vyhýbal jakýmukoliv plotu či plůtku, ale aspoň nikam divoce nelítal. Začali jsme u zvířátek. Husy, kachny, krůty, ovce, kozy, oslík, koně i poníci, mladí bejčci a dokonalý malý prasátka s černýma puntíkama. Mates koukal. Mišák ostatně taky. :) Po zvěřinci jsme zamířili zpátky k zámku, pokochali se krásným nádvořím s kašnou a už mě Mišák tahal do pokladny, která byla zároveň i kavárnou. Úžasně milá a trpělivá slečna nás nechala nakoupit pohledy, turistické známky, zmrzlinu, kafe a Mišákovi pomáhala ze všech sil ve výběru té ideální památeční hračky (nakonec malý meč se zeleným kamínkem za 55,-).
Doudleby Sgrafita Matýsek jako knížepán :) Mišák klepe
Tím jsme měli na zámku odvýletováno a popojeli jsme na druhý bod programu - rozhlednu ve Vrbici. I tam jsme přijeli akorát když otevírali - zavřený parkoviště a dvě auta blikající u krajnice mě nejprv vyděsily, že snad je rozhledna zavřená. Kdepak, nebyla, pěkně jsme se vyštverali nahoru, byť teda z tahání Matese po schodech už mě fest bolely kolena, fuj. Rozhlídli jsme se na všechny strany, Mišák si několikrát zazvonil na vrcholový zvon a zase dolů. A bylo před jedenáctou, tak jsem se rozhodla stavil se do Roubenky v Týništi. Noky s bylinkovou omáčkou a kuřecím masem z denního menu nás zasytily všechny tři, i malinovka slavila úspěch, kafe slabší, ale pomohlo. A zbývalo posledních dvacet kiláků domů, kdy mi Matýsek zvládl neusnout, takže doma následoval (mnou velmi vytoužený) polední klid. Takže jak se to psávává, výlet se vydařil, těšíme se na další! :D
Rozhledna ve Vrbici Kluci čekají než přeparkuju Výhled směrem na Opatovice a Kuňku Jedna společná vrcholová

5 komentářů:

  1. I JÁ ŘÍKÁM TEPRV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  2. na první fotce to Matýskovi fakt sluší <3 a kde je hrací mečík? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na poslední fotce ho má Mišák v ruce (on je to vlastně přívěšek ve tvaru meče :))

      Vymazat
  3. Gratuluju ke skvělému výletu ;-)

    OdpovědětVymazat