pátek 13. června 2014

Helen Fielding: Mad About the Boy

No, když jsem s touhle knížkou v zimě začínala, tak jsem teda fakt netušila, že se s ní budu crcat takhle dlouho, měla to být oddychová rychlovka. A ono čtyři a půl měsíce, chmch. No, o něčem to asi vypovídá...

První dvě "Bridžitky" jsem četla dávno, ale četla. Takový to pohodový četní, co si berete na cesty. První byla skvělá a vtipná (stejně jako i film, následně), druhá už malinko pokulhávala (stejně jako i film, následně), ale přesto to bylo zábavné. Tak proč ne ta třetí?
Problém vidím zejména v absenci Marka - bez něj, bez solidního protějšku lehce praštěné Bridget, to prostě nemůže fungovat. Ano, pořád je to místy vtipné, pořád je to zábavné pozorovat, jak se Bridget potýká s nejrůznějšími nástrahami každodenního života. Třeba ty její začátky na Twitteru, to je fakt ze života. Ale stejně jako ona je to často i smutné a bezvýchodné. A zdlouhavé.
Nebýt poslední čtvrtiny, která už zjevně spěla k relativnímu happyendu a která mě donutila to konečně dočíst, bych asi hodnotila až podprůměrně. Takhle to nakonec vypadá na solidní střed, ale budu doufat, že další pokračování už Helen Fieldingová opravdu nechystá.

P.S. Občas velmi zajímavé obohacení slovní zásoby - třeba slovíčko pro vši jsem donedávna opravdu neznala... :)

Forma: ebook EN
Vydáno: Jonathan Cape 2013
Stran: 336
Přečteno za: 4,5 měsíce (cca 130 dní)



2 komentáře:

  1. Stříbrná se čte líp, garantuju ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Neznalas vši? Vždyť to je klasickej příklad na nepravidelný množný číslo :)

    OdpovědětVymazat