úterý 8. července 2014

John Green: Hledání Aljašky

Další bleskurychle přečtená knížka - jednak byla poměrně krátká a taky se dobře četla...
... a už druhý den přemýšlím, co o ní vlastně mám napsat.

"V celé dosavadní existenci Milese zvaného „Váleček“ se zatím nic zajímavého nestalo a jeho posedlost slavnými posledními slovy velikánů v něm vyvolala ještě větší touhu hledat „velké Možná“. Vypraví se tedy do občas bláznivého, trochu nejistého a rozhodně ne nudného světa internátní školy Culver Creek a život přestane být bezpečný – ba změní se v pravý opak. Jen o pár dveří dál totiž bydlí nádherná, chytrá, zábavná, sexy, sebedestruktivní, ujetá a naprosto fascinující Aljaška Youngová, kapitola sama pro sebe. Vtáhne Válečka do svého světa, nasměruje ho k velkému Možná a uloupí mu srdce. Další příběh známého autora Johna Greena – živý, naléhavý a nekonečně dojemný!"

Nemůžu říct, že by se mi nelíbila. Zajímavé postavy, školní prostředí, nepříliš komplikovaná forma, díky které stránky svižně postupovaly. Krátké kapitoly byly navíc uvozeny odpočtem dní do/od klíčové události. Tím se ale dostáváme ke slabinám. Jak se mi první půlka, plná Aljaščiny nevyzpytatelnosti, líbila, tak s tou druhou se pro mě většina kouzla vytratila. A nebylo to jen onou tragickou přelomovou událostí. Přišla mi prapodivná ta snaha kluků za každou cenu odhalit co nejvíc, nějak jsem tomu jejich zoufalému lovu nevěřila. Ani závěrečnému "odhalení".
Jednou z nejpozoruhodnější věcí, které ve mě z Hledání Aljašky zůstanou (kromě Aljašky jako takové :)), je tak Válečkova záliba v posledních slovech slavných osobností. Byť by mě samotnou nikdy nenapadlo se tímto fenoménem zabývat, vcelku dovedu tuhle Válečkovu posedlost pochopit - některá fakta byla vskutku fascinující.
Přesto Johna Greena počítám ke svým oblíbeným autorům - tuto pozici si vydobyl už jen dokonalým TFIOS-em - a rozhodně mu dám s dalšími tituly ještě šanci. Ale obávám se, že k Aljašce se podruhé už nevrátím, jednou stačilo...

Forma: ebook CZ
Vydáno: Knižní klub 2013
Stran: 256
Přečteno za: 2 dny



Žádné komentáře:

Okomentovat