neděle 30. listopadu 2014

Maria Semple: Where'd You Go, Bernadette

Na tuhle jsem se chystala (a těšila) už delší dobu, tak teď na ni konečně přišlo...

"It began when Bee (Bernadette´s fifteen years old daughter) aced her report card and claimed her promised reward: a family trip to Antarctica. But Bernadette's intensifying allergy to Seattle—and people in general—has made her so agoraphobic that a virtual assistant in India now runs her most basic errands. A trip to the end of the earth is problematic."

Popravdě řečeno, začátek byl docela krušný, čekala jsem, že se začtu rychleji. Připadalo mi to zmatené, dost zbytečně obšírné a hlavně, nezábavné. Zdánlivě zajímavá forma (příběh rozkrýváme za pomoci nejrůznějších dokumentů - emaily, zprávy, výkazy, apod.) mi přišla pro daný příběh příliš komplikovaná a - jak už jsem psala - nezábavná. Ještě tak ve čtvrtině knížky jsem byla přesvědčená o tom, že v hodnocení dosáhne maximálně na průměr. Pak se ale děj přehoupl přes polovinu, přišlo Bernadettino zmizení, pátrání, rozkrývání a další zamotávání... A konec už jsem vyloženě hltala, poslední třetinu jsem dala za pár hodin (usilovného) čtení, nešlo to jinak. Ta antarktická část mě hodně bavila - asi zřejmě i proto, že to bylo vyprávěno skrz Bee a nikoliv skrz tunu dokumentů. V anotacích tolik zdůrazňovaná odlišná forma vyprávění příběhu mě tedy nakonec tolik nechytla (byť postupem času dojde k jejímu opodstatnění, čtenář pochopí).

Ač tedy jednání některých postav vypadalo (někdy) kapku přitaženě, přesto si udržely zdání uvěřitelnosti a životnosti. Každá z nich jednala podle svého nejlepšího vědomí, přesto zůstávaly navzájem nepochopeny, drobné události následně způsobovaly další komplikace. Tak ze života! :) Příjemně mě překvapil konec, obávala jsem se... (a nechci spoilovat) :)

Za mnohem lepší druhou polovinu a zajímavě rozmotané klubko to nakonec jsou čtyři z pěti. Opět.

Forma: ebook EN
Vydáno: Little, Brown and Company 2012
Stran: 330
Přečteno za: 11 dní



Mimochodem, moc by mě zajímalo, jestli je ta kritika Seattlu a jeho obyvatel alespoň z poloviny pravdivá. ;)

1 komentář: