sobota 3. ledna 2015

Rainbow Rowell: Eleanor & Park

První knížka roku 2015. A hned taková pecka...

Koupila jsem si ji pár minut před Novým rokem (díky za tip, Quanti)...

"Romance ze školního prostředí, neobvyklá je v tom, že hlavní hrdinka není nejkrásnější holka na škole a její milý není nejúžasnější borec; ona je obyčejná, trochu při těle, on nenápadný kluk s částečně asijskými předky. Jejich zvolna se vyvíjející vztah překvapí je samotné a je líčený tak, že když se poprvé vezmou za ruku, připraví to o dech je i čtenáře."

...a hned se začetla. A nemohla přestat. A zároveň jsem ji strašně nechtěla dočíst a přála jsem si, aby byla nekonečná. Chtěla jsem si ji co nejvíc šetřit, ale stejně to nedalo na víc než dva dny. Prostě jsem potřebovala vědět, jak to dopadne. Byl to skvělý zážitek - velmi uvěřitelné postavy ve velmi uvěřitelném prostředí, uvěřitelné dialogy i činy. Úplně jsem ty dva viděla.

Fascinovalo mě, jak byla autorka schopná přepínat postavy, popsat stejnou situaci z pohledu jednoho i druhého, klučičího i holčičího pohledu, oba dávaly smysl a měly svou osobitou logiku. Vcelku snadno předvídatelný děj (že se do sebe ti dva zamilují, je evidentní už z přebalu, žeano :)) vyvažuje v závěru otázka, jak to všechno vlastně skončí. Ale ani závěr mě nezklamal...

Tuhle knížku rozhodně chci mít doma i v papírové podobě. A dost se obávám, jestli ji letos ještě vůbec ještě něco překoná. Jasných pět z pěti.

Forma: ebook CZ
Vydáno: Yoli 2014
Stran: 328
Přečteno za: 2 dny


4 komentáře:

  1. Těším, těším, snad ji dodatečný Ježíšek fakt přinese :) Listovala jsem v ní v obchodě a nemohla se dočkat...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslela jsem na tebe a děsně jsem se musela držet, abych neprojevovala své nadšení předem - chtěla jsem tě uchránit od mnou přifouklých nadměrných očekávání... :)

      Vymazat
  2. Četla jsem jí ještě v angličtině než vyšel český překlad a byla jsem z ní naprosto v transu :-). zrovna čtu od Rowell Fangirl a taky mo pěkný! :-)

    OdpovědětVymazat