pondělí 23. února 2015

Jojo Moyes: Stříbrná zátoka

Jednoho dne jsem v knihkupectví uviděla novou Jojo, tak jsem po ní hned chňapla. A bohužel až doma zjistila, že to není nová knížka, ale jen starší věc (orig. 2007) vydaná nově u nás, tak mě to malinko zklamalo...

"Lisa McCullenová se nikdy nedokázala odpoutat od minulosti. Ale nedotčené pláže a uzavřená komunita obyvatel australského přímořského městečka jí nabízí svobodu a bezpečí, po nichž tolik touží – když už ne pro sebe, tak pro svou desetiletou dcerku Hannah. Jenže pak přijede Mike Dormer, ubytuje se v rozpadajícím se hotýlku legendární lovkyně žraloků a Liziny tety Kathleen a veškerý klid a mír Stříbrné zátoky a vlastně vše, na čem Lise záleží, je rázem v ohrožení. Tenhle navoněný panák z Londýna chce totiž z hotýlku a zálivu, jenž skýtá útočiště velrybám, udělat prosperující turistické letovisko. A i když je to přesně ten typ člověka, kterého by Lisa měla nenávidět, co nevidět začne ohrožovat i Lisino rozhodnutí znovu se nezamilovat do někoho, kdo si to vůbec nezaslouží..."

Anotace kapánek zavání harlekýnovskou romancí, ale naštěstí už vím, že u Jojo to až tak strašný nebude. Ale upřímně řečeno, první dojem nic moc. Třicet stránek, pak skoro tři týdny nic. Rozjezd příběhu pomalejší, navíc (zase) psaný z několika pohledů (což já osobně moc nemusím, stává se mi pak, že se mi postavy pletou, zvlášť když nečtu úplně souvisle), ale tak od půlky už začne klasický Jojo tanec - knížka vás drží a nepustí, dokud ji nedočtete. Tři čtvrtiny knížky jsem přečetla za jediný den.

Nemůžu tedy autorce upřít umění sepsat strhující příběh. Největší výhrady bych kromě toho pozvolnějšího úvodu měla k epilogu, ten mi přišel snad až moc patetický. Přijde mi, že je z knížky poznat, že to je starší dílo a že styl Jojo Moyes ještě není úplně vycizelován (rozhodně na Me Before You nemá), každopádně to je ale slušný a poctivě napsaný příběh. Jen jsem bohužel čekala ještě o něco víc... Váhala jsem mezi třemi a čtyřmi - je to tak přesně na tři a půl - ale nakonec za to, že jsem se od příběhu nemohla odtrhnout dostane čtyři z pěti.

Forma: CZ
Vydáno: Ikar 2015
Stran: 368
Přečteno za: 13 dní


Žádné komentáře:

Okomentovat