pátek 27. března 2015

Veronika Roth: Čtyřka (Divergentní povídky)

Měla jsem chuť na nějakou oddechovku, tak jsem sáhla po tomhle - navíc jsme s E. měly v plánu vydat se na Insurgent do kina, tak mi to sedlo i tématicky jako přípravka... :)

Divergent jako takový jsem četla někdy v létě 2012, takže už jsem si z toho pamatovala vcelku dost houby. První díl další zajímavé YA trilogie a jak už to u trilogií bývá, tak první díl byl nejlepší (nový svět, frakce, výcvik...). Připomenout si teď tentýž děj z pohledu někoho jiného, bylo minimálně zajímavé. Nečekala jsem od toho nic převratného - zábavu a připomenutí pozoruhodného literárního světa - což mi splnilo obojí.

"Dva roky předtím, než Beatrice Priorová podstoupila Obřad volby, to samé učinil i Tobias. Po svém překvapivém rozhodnutí se ocitá mezi Neohroženými – zde konečně může zapomenout na svého tyranského otce, přestat být tím ustrašeným klukem schovávajícím se v koutě a žít šťastný život, nebo si to alespoň myslí. Už jako Čtyřka přichází na to, že ani nová frakce není bez problémů – nejen že pro získání postavení jsou Neohrožení ochotni jít přes mrtvoly, ale zároveň skrývají tajemství, které by mohlo rozvrátit celý systém frakcí. O dva roky později Čtyřka cítí, že by měl něco udělat, ale stále netuší co. Teprve dívka, která jako první nováček skáče ze střechy do záchranné sítě, může vše změnit. S ní dokáže napravit celý svět. S ní by Čtyřka opět mohl být Tobiasem."

Nic extra převratného kniha (pochopitelně) nepřinese, jen v Divergentu je Tobiasův pohled prostě až druhotný, důležitá tam je Tris. Překvapilo mě, jak moc zůstává uvnitř věrný Oddanosti (Abnegation), zkrátka co se v mládí naučíš... Zajímavé byly ty "doplňkové informace" - setkání s matkou po letech, jak došlo ke změnám ve výcviku, o konkurenčním boji Tobiase a Erica, atd.

Je to příjemná oddechovka, jako připomínka divergentního světa posloužila dokonale, přesto ale nepřináší nic moc nového (předpokládám, že cílovkou byli zejména věrné fanynky, které se Tobiase ~ Čtyřky nikdy nenabažily). Pobavilo, ale víc než tři z pěti tomu prostě nedám, sorry, Čtyřko... :)

Forma: ebook CZ
Vydáno: CooBoo 2014
Stran: 192
Přečteno za: 5 dní


Žádné komentáře:

Okomentovat