středa 1. dubna 2015

Graeme Simsion: Projekt manželka

Na tuhle knížku jsem slyšela pět chválu, tak jsem se do ní optimisticky pustila. A ona mě chytla a nepustila. Bavila mě, líbila se mi a fakt jsem ji nechtěla tak zhltnout. Ale když nám aprílové počasí vypnulo na celý večer elektřinu, tak jsem moc jinou zábavu neměla. Tak jsem četla a četla, až bylo i těch zbývajících 120 stránek za mnou...

"Nevíte, jak najít dokonalou manželku? Vytvořte dotazník... Don Tillman se chce oženit, ale stále nemůže najít tu pravou. Jeho problém má vyřešit Projekt Manželka, a tak navrhne šestnáctistránkový dotazník, který mu má pomoci najít dokonalou partnerku. Rozhodně to nemá být barmanka, kuřačka, která ještě navíc ráda pije alkohol a chodí věčně pozdě. Ale Rosie Jarmanová je přesně taková! Taky je energická, inteligentní a krásná a i ona někoho hledá - chce poznat svého biologického otce. Při svém pátrání narazí na profesora genetiky Dona a ve vteřině mu obrátí život naruby."

Don Tillman je pozoruhodná hlavní postava - naprosto racionální myšlení, dny rozplánované na minutu přesně, standardizovaný týdenní systém stravování a k tomu potíže s rozeznáváním emocí a vcelku běžnými mezilidskými situacemi. Sám o sobě tvrdí, že jeho mozek jen funguje odlišně než u ostatních. Sledujeme jeho života v okamžiku, kdy začne pracovat na Projektu manželka - běžný stereotyp s hledáním partnerky pomocí schůzek nebo seznamovacích agentur se u zdá příliš časově náročný a málo efektivní a proto vytvoří dotazník, aby sítem jeho hledání prošly jen vhodné kandidátky.

Náhoda mu pak připlete do cesty Rosie. Zábavnou, krásnou, ale dotazníku naprosto nevyhovující. Začnou spolu pracovat na Projektu otec (pátrání po Rosině biologickém otci) - Don díky ní objeví krásy balkónové večeře, koktejlového večírku, pomádového tance... Čím víc se blíží konec Projektu otec, tím míň se chce společných chvil s Rosie vzdát. Projekt otec i Projekt manželka se chýlí ke konci, Don se rozhoduje, Rosie odmítá, Don se mění, Rosie se rozhoduje...

Možná jsem si ten konec měla nechat na později, ale nemohla jsem to nedočíst. Skvělá čtivá knížka se sympatickými postavami a vtipným příběhem, který baví (hodně) i dojímá (hlavně na konci - Don racionálně rozebírající lásku a zklamání). Jedna z perel mého letošního literárního roku. Na Eleanor a Parka to sice nemá, ale na pět hvězdiček to rozhodně je.

Forma: ebook CZ
Vydáno: Fortuna Libri 2013
Stran: 170
Přečteno za: 2 dny


3 komentáře:

  1. tak to se tesim, mam taky na seznamu! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když já nevím, přijde mi, že se obvykle spíš neshodneme... Tak jsem zvědavá... ;) :)

      Vymazat
  2. Při poslední návštěvě knihovny jsem ji zahlédla v regále a byla přesvědčená, že jsem ji teď někde u někoho viděla. Teď už ji nosím v batohu, ale bohužel zvládám číst jen cestou z/do práce v mhd. Zatím dost baví a po předčítání některých pasáží si ji možná přečte i M. :D

    OdpovědětVymazat