sobota 23. května 2015

Andrzej Sapkowski: Bouřková sezóna

Nemohla jsem se odhodlat ji rozečíst, furt mi tu ležela ve frontě. A nakonec mi o docela trvala, byť teda druhou polovinou jsem nakonec prosvištěla za jediný večer.

"Zaklínač Geralt. Muž, jehož posláním je chránit obyčejné lidi před magicky stvořenými nestvůrami. Mutant, který má za úkol zabíjet nepřirozené bytosti. Používá magická znamení, kouzelné lektvary a chloubu každého zaklínače – dva meče, ocelový a stříbrný. Co se však stane, když Geralt nešťastnou shodou okolností o své meče přijde? Zaklínačské zbraně mají nejen obrovskou hodnotu, ale jejich ztráta je pro majitele zároveň obrovskou potupou. Geralt je musí získat zpátky. Co nejrychleji..."

Přehnaná očekávání? Možná. Nelze nemít přehnaná očekávání, když jde o Geralta... :) Do zaklínačského světa jsem vpadla zpátky bez škobrtnutí, to šlo samo. Přesto mi začátek (a vlastně hlavní zápletka - ztráta mečů) přišel jako kapku kostrbatý. Postupně ke konci ale čím dál lepší, líbily se mi i občasné časové skoky (Nimue, Prorok Lebeda) nebo provázání s ostatními díly ságy (Dussart). Byť nemusím trpaslíky ani jejich specifickou mluvu, tak klobouk dolů před panem překladatelem! Jak se mi zdála násilná úvodní zápletka se ztrátou mečů, tak podobně mi na konci nesedla ani předávací scéna s Tizianou - přišlo mi to všechno tak nějak neuspokojivě dohraný, neuzavřený...
Byla jsem vděčná za dalšího Zaklínače, kterýho není nikdy dost, jen mi přišlo, že je v Bouřkové sezóně Zaklínače málo. Hodně pletich a postav a dialogů a zvratů, ale málo Zaklínače. Hodně klišé a málo do hloubky. Trochu jako by člověk četl místo Sapkowského jen napodobeninu. Nebo fanfiction.

Je mi líto, nad průměr hodnocení nevytáhnu, nepřijde mi, že je čím. Jsem ráda, že jsem si Bouřkovou sezónu přečetla, ale až se mi příště zasteskne po Zaklínači, sáhnu spíš někam jinam... Tři z pěti.

Forma: ebook CZ
Vydáno: Leonardo 2014
Stran: 358
Přečteno za: 30 dnů



Zapomněla jsem ještě přidat odstavec, který mě upřímně pobavil...:

"Zaklínač si povzdechl. Nejednou měl možnost spatřit výsledky bezpečného fungování teleportů, a dokonce už také musel sbírat pozůstatky lidí, kteří teleporty používali. Proto věděl, že prohlášení o absolutně bezpečných teleportech patří do stejné přihrádky, jako tvrzení: můj pejsek nekouše, můj synek je hodný chlapec, ta pečeně je čerstvá, peníze vrátím nejpozději pozítří, v noci jsem spala u kamarádky, leží mi na srdci výhradně dobro vlasti nebo odpovíš jenom na několik otázek a jsi volný."

Žádné komentáře:

Okomentovat