úterý 30. června 2015

Slané cuketové muffiny

Dříve cuketový nákyp. Možno obojí... Prapůvodní recept je totiž od FatMumSlim - slibuje jednoduchý a chutný cuketový řez. Zkusila jsem ho s lehkými modifikacemi dvakrát, ale pořád jsem měla problém s propečením. I když byl nákyp (jak jsem výtvoru začala říkat) poměrně nízký, stejně mi pořád přišel uvnitř ne zcela dopečený, ať jsem prodlužovala dobu pečení nebo podruhé zkusila vyrobit hustší těsto - vyobrazení na FMS se to fakt nepodobalo ani vzdáleně... :D
Tak se mi nakonec nejvíc osvědčilo šoupnout celej slavnej nákyp do muffinovejch košíčků (oblíbené řešení veškerých zložitostí s pečením koláčů - cokoliv v muffinové formě je dobrý :D). A jsou z toho slané cuketové muffiny.

Recept:
* větší cuketa - nastrouhaná
* slanina - nakrájená na kostičky
* půl hrnku nastrouhaného sýra (nebo prostě koupený balený) - uzený, cheddar, něco výraznějšího
* 2 vejce
* půl hrnku polohrubé mouky
* prášek do pečiva
* sůl, pepř, (případně ještě majoránka, česnek - podle chuti)

Postup:
- troubu zapnout na 180°C
- formu vyložit muffinovými košíčky
- rychle opéct slaninu (cca 3-4 minuty) - tento krok možno přeskočit, jde to i tak
- v míse smíchat nastrouhanou cuketu, sýr, vejce, mouku, prášek do pečiva a slaninu; osolit a okořenit dle chuti
- nalít do připravených košíčků a péct cca 30 minut

Nevypadají sice nejfotogeničtěji, ale jsou výborné teplé i za studena - vyzkoušeno na pikniku za vás... :)

Poprvé - těsto v kulaté formě Nákyp v řezu Muffinová verze Muffiny zblízka


* * *
Thank you for the inspiration, Chantelle! The original receipe from FatMumSlim with beautiful photos can be found here: http://fatmumslim.com.au/quick-easy-zucchini-slice/

4 komentáře:

  1. Jo, vypadají chutně, myslím, že je taky vyzkouším ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. "...vyobrazení na FMS se to fakt nepodobalo ani vzdáleně"

    Tedy něco jako tohle https://twitter.com/puffinCZ/status/545714153454059520 :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ňam, díky za recept, tušila jsem, že to bude původně ten řez :) bylo to fakt dobrý, teď ještě vymámit z Janiny recept na quiche a třešňové muffiny ;)

    OdpovědětVymazat