sobota 31. října 2015

Cecelia Ahern: Kdybys mě teď viděla

Asi už jsem si pro letošek vyčerpala příděl dobrých knížek, jinak si to neumím vysvětlit... :) Ok, přiznávám, je to ze stejné sady nákupů na slepo jako poslední fakír, tak se není čemu divit. Už podruhé jsem se poučila, že se nedá soudit jen podle anotace...

"On je neviditelný. Ona nevěří na lásku. Mohlo by jim to spolu vyjít? Od chvíle, co Ivan uviděl Elizabeth poprvé, miloval ji celým svým srdcem. Přeje si jen jediné – být navěky součástí jejího života. Sedává s ní v obýváku u televize, radí jí s výběrem barev při práci v designérském studiu, jemně svou lásku hladí po spáncích, než usne. Elizabeth však o ničem z toho neví – Ivan je totiž neviditelný kamarád jejího adoptovaného synovce Luka. Není ale ani v nejmenším vymyšlený! K smrti rád jí kuře a olivy, jeho oblíbená barva je modrá a má neobyčejný cit pro zklamané a zlomené dětské duše. Ivan takovým dětem pomáhá najít v sobě odvahu a neztratit se ve světě dospělých."

Samozřejmě ta anotace nemůže úplně kecat, ale přece jen to umí napsat, aby to vypadalo líp. Problém totiž nebyl ani tak v neviditelném Ivanovi, jako spíš v Elizabeth. Jako hlavní postava mi absolutně nepřišla sympatická a moc jsem si nedovedla představit, čím tak asi Ivana mohla ohromit - obzvlášť když beru v úvahu její chování k Lukovi. Chladná osoba plná traumat, studená a tvrdá. Jo, neměla to lehký, chápu, ale to ve mně na dlouho sympatie teda neudrží... Ano, líbil se mi Ivanův styl probouzení jiných stránek Elizabethiny osobnosti, jak nic nebylo nemožné. Třeba taková scéna s Jinny Joe. Nicméně všechno pak vzápětí zase zabil pan otec na farmě, který byl celý svůj život uzavřený a nedůtklivý, jen na posledních pět stránek se najednou stane Elizabethiným parťákem. Nevím, no, ale tohle mi přišlo hodně přerůžovělý. A naproti tomu celá linie se Saoirse vyšumělá do prázdna. A závěrečný "hepáč", i když samozřejmě bez Ivana - přece jen je třeba zůstat v tom reálném světě...

Nápad (vztah s protějškem, který ostatní nevidí) originální, ale provedení slabší. A na můj vkus málo romance. Tři z pěti, a to jen za ten vcelku originální nápad, jinak je to spíš slabší trojka...

Forma: ebook CZ
Vydáno: Motto 2015
Stran: 318
Přečteno za: 4 dny



Žádné komentáře:

Okomentovat