pondělí 19. října 2015

Romain Puértolas: Podivuhodná cesta fakíra, který uvízl ve skříni z IKEY

Po Fangirl jsem sáhla po prvním ebooku, co mi přišel pod ruku. Tak došlo na "fakíra", co mi v adresáři strašil už delší dobu. Někdy před rokem jsem ho koupila (v akci) úplně na slepo - zaujal mě přebal a následně i anotace, tak jsem do toho šla...

"Podivuhodná cesta fakíra, který uvízl ve skříni z IKEA je bláznivým a hořkosměšným dobrodružstvím Inda ze zapadlé provincie, jenž se vypravil do Paříže, aby si v nákupním řetězci IKEA v akci zakoupil speciální postel s hřeby. V kapse má jednu falešnou stoeurovou bankovku a na nose sluneční brýle – oba předměty sehrají velice důležitou roli v jeho dalším životě: první mu na paty pověsí mstivého taxikáře, druhý mu do cesty přivede osudovou lásku, a to vše během několika hodin. Poté začíná jeho nedobrovolná a neuvěřitelná cesta čtyřmi kouty Evropy a Libyí, zprvu ve skříni z IKEA, poté kamionem, letadlem, horkovzdušným balonem i lodí. Absurdním humorem vyprávění probleskuje tvrdá realita: každodenní boj ilegálních migrantů, kteří jsou skutečnými dobrodruhy dneška."

...mno. A příště už to teda asi neudělám, tohle byl hodně špatnej kup. A upřímně nechápu, jak to mohl být ve Francii bestseller, ale ok, asi otázka vkusu. Největší plus knížky bylo to, že byla krátká*. Příběh ne nezajímavý, ale vcelku bez problémů předvídatelný, zápletka velmi mdlá, ovšem asi nejhorší byla titulní postava. Moje sympatie si teda nezískala. A to ani po svém osvíceném přerodu z podvodníka v čistou duši pomáhající ostatním. Navíc je to celé protknuto rádoby-vtipnými zkomoleninami indických jmen (titulní postava se příjmením jmenuje Krávalpindí). První dvě, tři pobaví, ale po dvacáté už to fakt neberu. Netuším, nakolik domělou vtipnost celé knížky limituje český překlad, ale upřímně řečeno nemyslím, že by to byl ve francouzštině o moc větší zázrak.

Za mě rozhodně nejslabší knížka za hodně dlouhou dobu (minimálně za celý letošní rok rozhodně) a šlápnutí vedle. Příště si dám při výběru větší pozor - nebo se minimálně kouknu na hodnocení na Goodreads. Dvě z pěti.

Forma: ebook CZ
Vydáno: Argo 2014
Stran: 212
Přečteno za: 5 dní




* dočítala jsem během dítětem problité noci, kdy jsem čekala na další sérii kňourání a zvracení - na to to bylo vcelku ideální... (sorry za TMI) :D

2 komentáře:

  1. TMI náhodou nejlepší recenze :D mně to bylo divný, když jsem tuhle věc viděla před pár dny v tom tvém update boxíku, co to proboha čteš!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, byl to vyloženě omyl a přehmat. Ale obávám se, že ne ojedinělý, tehdy jsem toho nakoupila víc a dost se bojím, že to budou podobný případy... Achjo :D

      Vymazat